egy kezdő audiophile naplója

Teszt: KZ ED9

2016. június 27. - -Thingol-

Első tesztalanyom a Knowledge Zenith ED9 lett, én 8.45 dollárért rendeltem az AliExpressről, tehát ~2600 forintos árával a beugró kategóriába tartozik. Head-fi-on sok jót olvastam róla, ezért is jött meg a kedvem hozzá. A KZ-ról önmagában nagyon jókat írtak (az AWEI és a Xiaomi mellett a harmadik, olcsón meglepően jó minőséget hozó kínai márkaként szoktak rá hivatkozni). 

dsc_0045.JPG

kinézet + felépítés:
az mindenféleképpen pozitívum, hogy ilyen olcsón is fémháza van, ezáltal kifejezetten strapabíró hatást kelt (bár szerintem 2016-ban már lassan kezd idejétmúlt lenni amúgy is az olcsó-gagyi-minőségű-lehet-csak-a-kínai hozzáállás. A kábelével nincsen semmi különleges, se nem lapos, se nem tangle free, de nem is mondanám rossznak (vannak olyan fülhallgatók, amiket gyakorlatilag elviselhetetlenné tud tenni a kábelük, én pl. nem vagyok nagy híve a vékony, fonott, könnyen bogozódó kábelnek). 

Kinézetre kifejezetten kellemes, bár én nagyon odavagyok azokért a szilikonokért, amik kicsit áttetszőek látszik a közepének az erős kék/piros színe. Nekem a barna kábel nem tetszik annyira, egy egyszerű feketével szerintem jobban jártak volna, de nem is feltűnően ronda.

A fülemben stabilan volt, driver flex sincsen (ami szintén elég meglepő ebben az árkategóriában) és a zajszűréssel sem voltak gondok. Ellenben a telefonomból rendszeresen kicsúszott a kábel (ezt a Fiio E10k-nál nem tapasztaltam, de nem is mozgattam a fülhallgatót annyit), ami azért elég idegesítő volt. Összességében a kötelezőt hozta, de a világot nem váltott.

2.5/5.

csomagolás + kiegészítők:
Itt viszont egy egészen különleges dolgot hozott el nekünk a KZ, mégpedig két darab cserélhető akusztikus szűrőt, amivel megváltoztathatjuk a fülhallgató hangzását. Ebben az árkategóriában én még nem láttam ilyet (sőt, egyébként is csak talán a T20i-nél, bár ez lehet ez rólam mond véleményt).

sku231722_5.jpg

 

Ahogy a képen is látszik, a szilikon mellett (összesen három különböző szilikont adnak egyébként) egy pár akusztikus szűrő van: ezt lecserélve a fülhallgatóban (ami mondjuk tizenöt másodperc) teljesen megváltozik a hangkép - egyszerűbben mondva kb. fülhallgatót kapsz egy áráért.

dsc_0040.JPG

Itt szeretném megjegyezni a legnagyobb hiányosságot: erről viszont a gyártó semmilyen leírást nem adott, így magadnak kell rájönnöd, hogy a szűrő mit is változtat ill. melyiknek milyen hangképe van. Egyébként az egyik az a mélyeket emeli kicsit, a másik pedig inkább megpróbálja kisimítani a frekvenciaképet és pont, hogy abból vesz vissza. Nekem a mélykiemelő szűrővel jóval jobban tetszett: de jópofa dolog volt cserélgetni őket, mindenféleképpen hatalmas +++!

A csomagolásban külön tetszett az ötlet, hogy egy műanyag tokban jött gyakorlatilag, amiben bármikor zsebre tudod vágni (feltéve, ha száműzted belőle a kiegészítőket). Nem egy bőrtok, de aranyos, hasznos gondolat.

4/5

hangminőség:
Mint mondtam, két pár cserélhető szűrő jár hozzá, ezáltal két teljesen különböző hangképet produkál a fülhallgató, de nekem a refererencia ("szűretlen") hangképe nagyon nem tetszett (sokkal több magast produkált úgy, hogy a mélyek hiánya néha kifejezetten zavaró volt és nagyon sok dinamikát vesztett).

Ezzel szemben viszont a mélykiemeléssel teljesen szerethető volt: a Thunderstruckban megjelent a dinamika, észre lehetett venni, hogy azért erőteljesen V hangzása van (ami azért jellemző erre a kategóriára) - de nem vészesen vagy idegesítően, abszolút szerethetően. 

A színpadkép és a részletesség viszont jobb a vártnál: Baba O' Rileynál ha nem is érzed, hogy körülötted rohan a zene, de érzed, hogy nem csak úgy "szól" a füledbe, a Bubbles alatt pedig szépen meg lehet különböztetni a különböző forrásokat, nem folynak egybe a labdák. Ezt az érzést erősítette meg bennem a Time is.

3/5

Ár/érték arány:
ebben viszont egészen elöl van a fülhallgató: ennyi pénzért egy ennyire jack-of-all-trades fülhallgatót ritkán találni: a fémváz miatt strapabíró, a kábele normális, a hangképe meggyőző, a kiegészítők fenomenálisak (nagyon szeretem a cserélhető zajszűrőt), a csomagolást mindjárt lehet tokként is használni... Csak ajánlani tudom. Kínából 3.000 forint alatt itt van, annyit biztosan ér.

kinézet + felépítés: 2.5/5
csomagolás + kiegészítő: 4/5
hangminőség: 5/10
Ár/érték arány: 5/5
---------------------
összesen: 17.5/25 pont.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://audiophile.blog.hu/api/trackback/id/tr808848554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása