egy kezdő audiophile naplója

Fülhallgató tesztelés

2016. június 22. - -Thingol-

Nagyon sokáig bajban voltam, hogy ha fülhallgatókról kellett véleményt mondanom. Több olyan kérdőjel is volt bennem, ami miatt úgy éreztem, hogy nem tudnék megfelelő véleményt alkotni egy adott fülhallgatóról, hogy arról objektívan tudjak nyilatkozni.

Aztán rájöttem, hogy ezzel nem csak én vagyok így. Ahány ember, annyi hallás, annyi hozzáállás, annyi ízlés. A legtöbb fül és fejhallgatóról kismillió vélemény van az interneten, néhol kifejezetten ellentétes gondolatok is (kinek a pap kinek a... ugye).

Így hát rájöttem, hogy nem feltétlenül objektív véleményt szeretnék alkotni, hanem következetest. Több ezer fülhallgató reviewt olvastam az elmúlt hónapokban és azok tűntek hitelesnek, akik önmagukhoz képest tudtak következetesek maradni, így az ember pontosan tudja, hogy az adott véleményt hova lehet rakni. Én például kifejezetten nem szeretem az On-Ear fejhallgatókat, ezért hozzájuk alapvetően kicsit negatívabban állok.

A következő nagy kérdés az volt, hogy milyen zenével teszteljem őket - ezen heteket ültem, mire kialakult a végleges, mostani mezőny, de még most sem vagyok benne teljesen 100%-ig biztos. Viszont erről írok majd külön is, mert az egyik legfontosabb kérdés.

Ezért elsőre azt találtam ki, hogy az összehasonlítások megkönnyítése miatt három szempontból fogom pont szerint is értékelni a fülhallgatókat:

design+build: 5 pont
package + accessories: 5 pont
sound quality: 10 pont
ár/érték arány: 5 pont

és az így kapott pontból fogok átlagot venni (rá lehet jönni a turpisságra, hogy néggyel fogok osztani, mert a hangminőség kettőt ér) - ezáltal megpróbálom majd a végleges pontszámok alapján sorrendet tartani a fül és fejhallgatók között. 

Amitől még félek az a kezdeti objektivitás hiánya: a pontrendszer inkább egymáshoz képest viszonyít, így az első pár darabnál nehéz lesz eltalálni a kezdeti pontszámokat. Mondok egy példát: most egy KZ ED9 volt a kezemben: nekem tetszett a hangja nagyon, de nem adhatok rá 8 pontot, mert akkor hova raknám majd a HP150-et, a T20i-t vagy a HD650-et...? 

Hát, izgalmas kaland lesz, az biztos!

A bejegyzés trackback címe:

https://audiophile.blog.hu/api/trackback/id/tr138832648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása